FB pixel code

Zašto Uložiti u SEO

+381 65 855 80 66
Zašto Uložiti u SEO

Zašto Uložiti u SEO

 

Bez obzira na veličinu vašeg poslovanja, toga da li prodajete proizvode ili usluge, do sad ste čuli za internet marketing. Danas, skoro svako ima websajt i pokušava na ovaj ili onaj način da se istakne u digitalnom prostoru.

Doduše, od starta Covid epidemije, stvari nisu više jednostavne kao što su ranije bile.

Poslovanje u svetu posle Covid-a

Pre Covid-a, poslovanja su raspolagala sa više novca i slobode da oblikuju strategiju oglašavanja na više načina. Nije bio problem ni ako se potroši više novca, s obzirom da je postojalo uverenje da će trgovina teći normalno, i da neće biti velike štete za samo poslovanje.

Covid nam je pokazao drugu stvarnost. Za kratko vreme nas je naučio da sve što radimo i mislimo ne mora zauvek da bude tu.

Zato, čitavi sistemi poslovanja, a tako i oglašavanja moraju da se menjaju. Ipak, osnovna podela na modele oglašavanja i dalje važi.

Online marketing - SEO i PPC

Kada govorimo o online marketingu, ljudi najčešće na umu imaju dva modela. To su SEO i PPC.

SEO je skupni naziv za sve one napore koji se tiču postizanja pozicije u pretraživačima bez plaćenih reklama - organski.

PPC predstavlja sve one napore gde se reklame plaćaju i kupuje medijski prostor da bi ste što lakše doprli do vaše ciljne grupe.

Obično su se ove metodologije zajedno kombinovale da bi se dobio što bolji rezultat. Ali, više nije preporučljivo tako ulagati. Tačnije, nije preporučljivo bacati novac na budžete za koje ne znate da će vam doneti povratak na uložen novac.

U pravom životu to izgleda ovako. Vi imate budžet od 500 evra. Imate mogućnost toga da sastavite plan rada i strategiju, odredite koliko ćete novca da potrošite, i onda pređete na ostvarenje tog marketinškog plana.

Problem se javlja kada još nemate razvijeno poslovanje i tih 500 evra Google, Facebook, ili Instagram reklama ne moraju da postanu profit. Zapravo, oni ne moraju da postanu niti osiguraju bilo kakav profit.

Ali, ako ste ih već ubacili u mašinu, sada je kasno. Ne može svako poslovanje da ostvari profit na iste marketinške metode i pristupe kao i ono prethodno. Zapravo, poslovanja treba da izgrade digitalno prisustvo.

Prednosti SEO

Odmah da se ogradimo. Nije stvar u tome da su sve reklame ili PPC marketing loši. Naprotiv, oni su odlični, ali je stvar u tome da manje poslovanje, čak i srednje poslovanje ne mora da ima profit od plaćenih reklama.

Vi možete da pustite reklame jedan mesec, drugi mesec, ali ako vi već trošite i treći mesec po 500 evra - vaše poslovanje nije profitabilno. Vi trošite više novca nego što zarađujete, a tako ne možete da napredujete.

Mesto toga, treba da uzmete i sagradite strategiju na osnovu onoga što će vam koristiti na duge staze. To mogu i reklame, svakako. Ali stvar sa reklamama je da su one odlične kada imate:

  • Budžet za nekoliko meseci unapred
  • Razvijeno poslovanje kome će takvo prisustvo znatno pomoći
  • Kvalitetna ponuda usluga i proizvoda
  • Kvalitetan sajt
  • Tim ljudi koji će pomoći prodaji
  • Pouzdanje u tržište na osnovu prethodnog uspeha na tržištu

Ako se ne pronalazite u gornjim stavkama nemojte da brinete. Velika prednost SEO za poslovanja koja nemaju ovako razvijen poslovni model je:

  • Podstiče vas da napravite kvalitetan sajt
  • Podstiče vas da više brinete o iskustvu korisnika
  • Podstiče vas da pravite što kvalitetnije resurse za korisnike
  • Podstiče vas da sajt orijentišete ka korisniku
  • Podstiče vas da sajt uređejte da je lak za pretraživanje
  • Podstiče vas da stvarate vrednosti koje će se isplatiti na duge staze

Naravno, to još zvuči daleko, jer možda ni ne znate šta je tačno SEO. Mesto da vam iznosimo kompleksne teorije i objašnjenja o tome kako radi ova vrsta marketinga, probajmo drugačije.

Pogledajmo šta vam sve treba da bi vaš SEO marketing bio uspešan.

Pravljenje responsive sajta

Osnovna stvar koju morate da uradite je da imate responsive sajt. To znači da vašem sajtu može da se pristupi preko bilo kog uređaja koji ima internet. I da kada se to uradi, da se sajt očita normalno, bude pregledan, pristupačan, i lak za korišćenje.

Google redovno izbacuje update ili usavršava to kako radi njihov pretraživač. U jednom trenutku su odlučili da pređu na mobile-first indeksiranje. Stranica se rankirala onoliko dobro, koliko je bila optimizovana za mobilne uređaje.

Koncept je sledeći. Pretpostavlja se da će vaši budući klijenti često pretraživati stvari sa mobilnih uređaja. Kada traže patike, knjigovodstvene usluge, ili privatnu polikliniku oni to hoće da rade i kada nisu na desktop računarima.

Poenta SEO je da ih suretnete na pola puta. Ali, responsive design nije dovoljan. Sajt mora biti napravljen da odgovara korisniku u potpunosti.

Tehnička optimizacija

Ovde se najveći broj poslovanja slomi. Čak i kada ulože novac u marketing, većina poslovanja nema odgovarajuće napravljen sajt. Kod tehničke optimizacije postoji niz stvari koje morate da ispunite, da bii se sajt rankirao kako treba. Neki od njih su:

  • Brzina sajta
  • Način na koji je sajt kodiran
  • Veličina slika
  • SSL sertifikati
  • Arhitektura sajta

Brzina sajta je jedan od faktora rankiranja. Korisnici ne žele da čekaju da dobiju iniformaciju od  značaja. Treba im odmah ili sada, ili ćete imati problema da smanjite bounce rate.

Način na koji je sajt kodiran može biti još jedan faktor rankiranja. Sajt mora biti napravljen tako da bude lagan, da se lako učitava, koristi, nema duplih stranica, nepotrenih redirekcija, i da ima uređenu strukturu.

Slike, iako ne izgledaju toliko važno - zapravo jesu. Slike moraju biti određene rezolucije, po mogućnosti optimizovane, lake za učitavanje. Ukoliko to nisu mogu dodatno usporiti sajt

SSL sertifikati su nešto poput dodataka za bezbednost vašeg sajta. Kada instalirate SSL sertifikat vaš sajt dobija posebnu sigurnosnu “preslavku”, zaštitu koja čuva podatke korisnika. To radi tako što stvara posebnu enkripciju kada unose podatke ili pretražuju sajt.

Poslednja stavka je arhitektura sajta, verovatno i najbitnija za sam SEO. Naime, nije stvar samo toga da vi radite ove stvari, već da ih radite smisleno.

Prilikom pravljenja sajta vi istražujete ključne reči vezane za vaše poslovanje. Kada napravite listu, vi tada odlučujete kako ćete organizovati sajt prema potrebama vaših korisnika. Na osnovu toga pravite glavne stranice, blogove, smišljate objave i vodite opštu strategiju na sajtu.

Sada kada je sajt responsive i tehnički optimizovan, prelazite na on-page optimizaciju.  

On-page optimizacija

Ovaj korak se najčešće vezuju sa sadržajem, i to nije greška. On-page optimizacija se i vrši na sadržaju koji imate na sajtu. On-page optimizacija uključuje:

  • Uređivanje URL-a
  • Pisanje meta deskripcije
  • Pisanje SEO naslova
  • Optimizacija heading-a
  • Optimizacija teksta ključnim rečima

Sada kada već imate sajt, imaćete i neki sadržaj na njemu. Svaka stranica ili post je komad sadržaja koju morate da optimizujete. Taj proces izgleda ovako.

Recimo da imate landing stranicu koju treba da optimizujete. Ideja koju imate jeste da ćete je optimizovati za ključnu reč koja je za vas najvažnija. Dakle, vi morate da uradite nekoliko stvari.

 

Prvo ćete urediti URL ili adresu te stranice. U njenom imenu treba da bude 4 ili 5 reči povezanih povlakama, koji će objasniti o čemu je stranica. To je prvi korak.

Zatim, pišete SEO naslov i meta deskripciju. SEO naslov je naslov koji če korisnici videti kao rezultat u pretraživaču. Posle toga pišete meta deskripciju. Meta deskripcija je opis koji će pretraživač izvući da upari pretragu korisnika sa vašim stranicama.

Sada možete da pređete na optimizaciju samog teksta. U prvom redu treba da postavite odgovarajuće heading-e ili naslove. Svaki od naslova može biti izvučen kao pojedinačni rezultat. Nakon toga uređujete linkove i tekst, optimizujući ga za ključne reči.

Stvar nije samo u tome da ih ubacite na silu u tekst. Moraju da stoje u smislenim celinama da bi pretraživač mogao da ih indeksira i rankira kao najbolje rezultate za određenu pretragu. Ostao vam je još jedan korak.

Link building

Od začetka SEO metodologije, linkovi su bili u top 3 faktora za rankiranje sajtova. Linkovi o kojima se govori su linkovi sa tuđih sajtova koji upućuju na vaš sajt. Zato se ova strategija i zove link building.

U ovom koraku možete izvoditi neku od sledećih strategija:

  • Organsko linkovanje
  • Guestposting
  • Plaćanje linkova

Organsko linkovanje se odnosi na to kada imate toliko dobar sadržaj da drugi sajtovi prosto moraju da linkuju na vas. Lepota SEO metodologije je u tome što svaki napor koji preduzimate će se isplatiti duplo u vremenu koje dolazi.

Kada su ključne reči istražene, vi možete da pronađete gomilu tema na osnovu toga šta vaši potencijalni klijenti pretražuju. Odatle, vi formirate ne samo blog i stranice, već i sav drugi sadržaj da im pomognete da reše svoje probleme.

Onda idete korak dalje, i radite guestposting. Guestposting je strategija gde ćete slati mejlove različitim sajtovima i poslovanjima da vam daju priliku da nešto objavite na njihovom sajtu i pritom dobijete prostor za link ka svom sajtu. Negde se ovo još zove i outreach.

 

Za kraj tu su i plaćeni linkovi. Na netu postoji gomila sajtova koja zarađuje tako što sagradi blog na određenoj temi, a onda daje priliku individuama i poslovanjima da kupe prostor za svoje tekstove i linkove.

Ukratko, tako izgledaju koraci SEO metodologije. Ipak, i kada ovo znate, to ne mora da znači da znate kako se sprovodi SEO strategija.

Kako SEO radi tačno

Naravno, čitav problem marketinga je u tome što je to mnogo više od toga samo pročitate 10 blogova i krenete da radite to. Svako poslovanje zaslužuje da mu se posvetite pojedinačno.

Da bi neko mogao zaista da optimizuje vaš sajt on mora:

  • Da upozna vaše poslovanje
  • Upozna vaše tržište
  • Upozna vašu konkurenciju
  • Upozna vaš sajt
  • Istraži ključne reči
  • Uradi SEO proveru sajta
  • Osmisli strategiju
  • Uradi tehničku optimizaciju
  • Uradi on-page optimizaciju
  • Objavljuje optimizovan sadržaj
  • Pravi linkove
  • Radi analitiku
  • Optimizuje

Zato je SEO marketing nešto što se često reklamira, ali nešto što malo ko može zaista uspešno da radi. Tako se mora pristupiti ssvakom klijentu, i tako se mora raditi ukoliko hoćete da SEO ima smisla za vaše poslovanje.

Šta SEO radi za vaše poslovanje

SEO vam može pomoi da ostvarite bolju poziciju u pretraživačima, pomogne vam da vas klijenti lakše nađu, i na kraju poveća profit vašeg poslovanja.

Zato se i bavite marketingom. Ali, SEO ima još jednu prednost. Sve što stvorite za potrebe SEO optimizacije, ostaje da koristite, uređujete i ponovo delite sa vašom publikom.

Istian je, SEO kao proces traje mnogo duže nego kampanja plaćenih reklama. Ali, jednom kada zaista uradite SEO možete da računate da sve što ste stvorili ostaje upravo vaše. I što je još bitnije, ostaje vašoj publici.

Kako vreme bude prolazilo, vi ćete ima sve više sadržaja, sve više linkova, i sve više razloga da vaši klijenti koriste vaš sajt da se informišu i kupuju proizvode i usluge. Vi postajete autoritet ali i glavni prodavac koji će biti prva ruka pomoći vašim potencijalnim kupcima. 

Uložite u SEO

Sada samo treba da uložite u SEO.  Možete pozvati 063/155-80-66 i dogovorite se sa nama da pogledamo vaše poslovanje.

Uvek možete uložiti u marketing. Samo se postarajte da uložite u ono što će vam doneti profit. 

Da li Vam se sviđaju naši sajtovi?

Potreban Vam je novi sajt, želite da osvežite stari sajt, ili da dodate e-prodavnicu. Kontaktirajte nas i zajedno ćemo doći do najboljeg web rešenja za Vas.

Back to top
Lucky Web Solutions Logo