Zašto Uložiti u SEO
Prethodni
Najnovije informacije, trendovi, zanimacije
Ljudi očekuju da će razultati marketinga biti trenutni. Očekivanja su vezana za to što očekuju da uložen novac mora da se vrati.
Online marketing ne radi tako.
Ni SEO marketing ne može. To i nije loša stvar, makar kada razumete kako SEO marketing radi.
SEO marketing je uvek povezan sa ključnim rečima. Ukoliko ste imalo pretraživali internet marketing, čuli ste za tu frazu. SEO je mnogo više od toga, može se reći da su ključne reči samo osnova SEO marketinga.
SEO marketing je zapravo spoj upotrebe ključnih reči, uređivanje sajtova prema određenih zahtevima, i skupljanja linkova. Ključne reči obuhvataju svaki aspekt SEO procesa, samo je pitanje kako ćete ih upotrebiti.
Sam proces SEO je manje više isti i kada počinjete sajt od nule i kada radite na sajtu koji postoji već neko vreme. Uzećete i istražićete ključne reči vezane za vaše poslovanje. Zatim, videćete kako se oni već uklapaju u vaš sajt, a onda preraditi stranice prema njima.
Nakon toga, uredićete tehničke karakteristike sajta da odgovara Google zahtevima. Posle toga sledi optimizacija sadržaja za ključne reči i pravljenje novog sadržaja. Za kraj, pronaćićete sajtove na kojima je važno da se pojavi vaš link. Kada ste dobili i te linkove, možete da kažete da ste pokrili sve aspekte SEO marketinga. Sledi analitika i praćenje metrika na osnovu kojih ćete znati da li vaša strategija radi ili ne.
To sve zvuči prilično jasno, zar ne?
Kao i u svemu u životu, tako i u internet marketingu - Jedno je teorija, a praksa nešto drugo.
Nijedna metodologija marketinga nije toliko teška da se razume. Ono što je teško jeste da znate pravilno da je implementirate. Metodologija je način na koji se nešto radi, strategija je kako ćete to izvesti u praksi.
Recimo da sada imate poslovanje koje još uvek nema nikakvo online prisustvo. U teoriji vi znate šta sve treba da uradite, vi sada znate da treba recimo da istražite ključne reči. Ali, šta ako se desi da vi niste dobro istražili ključne reči i da sada imate pogrešnu osnovu za vaš rad?
Onda čitava SEO strategija i marketinški napor pada u vodu. Vi nećete doći u poziciju koju želite i što je još bitnije, vaši potencijalni kupci neće doći do vas. To znači da ćete potrošiti dosta vremena da radite na vašem sajtu bez ikakvih rezultata.
Hajde da zamislimo da imate odlično istražene ključne reči, ali ne znate da pišete dobar sadržaj. Sada imate sadržaj koji neće odgovarati potrebama SEO marketinga. To ponovo znači da nećete moći da dovedete potencijalne kupce na sajt. Čak i da uspete, sadržaj će biti toliko loš da nećete uspeti da napravite konverziju ili prodaju.
Recimo da ste sve to odlično uradili. Ostaje samo da unapredite sajt. Međutim, ako nemate nekog developera ili dizajnera ni to nećete moći da uradite. Dakle, i pored svega vaš sajt neće moći da se rankira dovoljno dobro. To su i dalje samo tehnikalije.
Postoje siutacije u kojima možete pogrešiti u samoj ideji toga šta sajt treba da bude. Najveći problem sa postavljanjem SEO strategije je u tome da provalite u kom smeru vaš sajt treba da ide. Vi se možete previše fokusirati na prodaju u trenutku kada nema previše mesečnih pretraga za vaš tip poslovanja.
Recimo da prodajete specifične mašine. Vi možete praviti sajt oko njih, ali recimo da za najbitnije pretrage ima oko 40 upita mesečno. To znači da 40 ljudi za ceo mesec tu ključnu reč ukuca u pretraživač. Dodatan problem je visoka cena mašine. Ako se vaš sadržaj previše fokusira oko prodaje, vi nećete moći da je prodate jer ljudi verovatno neće doći na vaš sajt.
Umesto toga, treba da se fokusirate na to da pomognete ljudima da nauče što više od vas i da vi postanete relavatan izvor informacija. Iako ne možete da prodajete direktno, postaćete relevantan izvor informacija i ljudi će prirodno želeti da rade sa vama.
Zato nije dovoljno da imate samo ideju, morate da imate plan. Kao i u ratu i politici - Priprema je sve u marketingu.
Da biste se pravilno pripremili potrebno je da imate pomoć dobre agencije ili stručnjaka za određeni tip marketinga. Recimo, možete da pozovete nas vam pomognemo sa pravljenjem strategije za SEO.
Najveći problem sa oglašavanjem na netu je u tome što je to komplikovan posao koji zahteva specijalističko poznavanje materije. Na primer, vi sigurno razumete kako radi vaše poslovanje, ali male su šanse da znate da radite sa ključnim rečima, pravite sajtove, i pritom pišete sadržaj.
Zato, zovete ljude kao što smo mi. Mi umemo da spremimo vaše poslovanje za online tranziciju. Evo kako to i izgleda u praksi.
Kada nam se javite, mi prvo pregledamo vaše poslovanje. Kod nas u agenciji je zapošljeno nekoliko specijalista, od onih za web development pa do onih koji se bave marketingom i sadržajem.
Svako od njih gleda šta se može uraditi, ili kako se sajt može unaprediti. Nakon toga, kada su ideje na stolu, biramo ono što je najsmislenije i najefikasnije uraditi. Uzimamo u obzir i vaše finansijske mogućnosti, i pravimo plan. Kada je paket gotov možemo da krenemo u izvođenje strategije.
Pre nego što se bacimo u to, krećemo od pravljenja strategije ili pripreme. To izgleda ovako:
Prvo moramo da utvrdimo čime se bavite. Sama industrija ili tip poslovanja koje imate nije toliko važan, SEO marketing možete da primenite na bilo šta. Bitno je da razumemo da li već imate sajt, da li ga pravite od nule, da bismo znali kako da se postavimo.
Pored toga, jako nam je bitno da vidimo ko je vaša konkurencija. Marketing će biti efektivniji ukoliko je konkurencija slaba. Ukoliko imate jaku konkurenciju, biće potrebno mnogo više vremena da vaši napori dožive uspeh.
Zato je analiza iznad svega, jer će nam dati sve bitne informacije da postavimo strategije.
Strategiju postavljamo kada znamo gde smo mi sa našim poslovanjem, a gde se nalazi naša konkurencija. Tada ćemo utvrditi šta možemo da uradimo sa našim SEO marketingom. Recimo, možda postoji neko poslovanje koje je prvo u pretragama za ključnu reč za koju mi želimo da se rankiramo.
I možemo da vidimo recimo oni nemaju nikakve korisne resurse, kao ni dobru on-page optimizaciju. To znači da mi treba da vidimo kako ćemo taj prostor da iskoristimo i napravimo naše resurse. Sa njima, možemo da računamo da ćemo se rankirati za pretrage koje su relevantne za naše potencijalne kupce.
Međutim, da bismo mogli to da uradimo, moramo da znamo sa kakvim ključnim rečima raspolažemo.
Ovde već imamo situaciju kada počinjemo da se bavimo SEO procesom. Prilikom istraživanja ključnih reči tražimo sve one reči koje možemo da koristimo na vašem sajtu. Najbitnije je da bude upotrebljive sa stanovišta korisnika.
Želite da nađete što više ključnih reči, sa optimalnim brojem mesečnih pretraga. Nakon što ih sakupimo, osmislićemo stranice i generalnu strategiju. Sa tim, možemo da kažemo da smo počeli da radimo SEO marketing.
Sada je vreme da vidimo šta ćemo zaista radimo sa svim tim. Odredićemo glavne zadatke. Ako već imate sajt to može biti da se poveća stepen konverzije. Ukoliko tek počinjete to može biti povećanje saobraćaja ka sajtu.
Međutim, ako pravite sajt od nule, teško će biti da izaberete bilo šta od toga. U početku biće potrebno vreme da se sajt indeksira i da uopšte počnete da se pojavljujete u pretragrama. Između ostalog, SEO je i proces zato što sve nije do našeg truda - Nešto je i do Google algoritma.
Zato, pored dobre strategije, još je bitnije da imate dobro izvođenje.
Kada ste spremili strategiju, vreme je da počnete sa radom. Obićno ćete imati dve situacije. Prva je da već imate sajt na kome ćete raditi, a drugi da sajt pravite od nule. Međutim, razlika je samo u pravljenju sajta. Kada ga imate, implementacija strategije se neće mnogo promeniti.
Bolje je reći da postoje osnovne tačke koje uvek ostaju nepromenjene. Implementacija izgleda ovako:
Prva stvar koju treba da preradite su tehničke greške na sajtu. Obično, ako imate sajt ogromne su šanse da će biti pun sitnih rešaka koji će onemogućiti rankiranje. Zato je jako važno da prvo njih otkloniti.
Pored toga, ne bi bilo loše da uradite i redizajn sajta. Sa tim, dobićete bolji izgled, izbacićete nepotrebne stranice, i maćete brži sajt. Sve tehničke probleme možete da vidite u Google Search Console opciji na vašem Google nalogu.
Kada je sajt tehnički sređen možete da krenete u on-page optimizaciju.
On-page optimizacija je ono što ljudi najčešće prepoznaju kada rade SEO optimizaciju. U ovom delu procesa ćete ispravljati meta deskrpcije, optimizovati slike, uređivati stranice i tekstove. Radiće sve što možete da unapredite SEO kvalitet vašeg sajta.
Kada se postavi osnova, nakon toga se provera kakvi su linkovi, kako rade različite stranice, i da li ima nekih nedostataka u radu sajta.
Posle toga, prelazite na dodavanje sadržaja.
Dodavanje sadržaja se najčešće odnosi na to kako ćete ubacivati, vesti, blogove, nove proizvode, kao i druge oblike sadržaja. Gotovo svaki sadržaj koji objavite možete optimizovati za SEO potrebe.
Sadržaj se može praviti prema posebnim potrebama, strategijama, i za poseban marketing. Zato, prilikom konsultacija u agenciji, vi obično govorite šta želite da radite, šta ćete da radite sledeće, i koje su vam namere prodaje.
Pravi se celokupna strategija kojoj SEO treba da pomogne.
Kada je sve implementirano, sledi analitika.
Recimo da smo imali čitavu strategiju koju smo probali da sprovedemo u delo. Ako tek počinjemo nije realno da očekujemo neverovatan napredak, još prikazan u još neverovatnijim metrikama.
Analitika se pregleda na mesečnom nivou. I kada se pregledaju, postavljaju se ciljevi koje treba da postignemo. Na početku, naš glavni problem je kako da dovedemo što više potencijalnih kupaca na naš sajt.
Kada je sajt tek postavljen, nije realno očekivati da ćete imati 100 prodaja prvi mesec. Mora da prođe određeni period, da ljudi krenu da vas posećuju, da biste onda mogli da dođete do toga da ljudi kupuju od vas.
Posle nekog vremena, prelazi se kroz analitiku, i onda određujete šta se treba menjati, na čemu treba raditi, i kako unaprediti poslovanje. Spremni ste da ponovo postavite strategiju.
Nijedna strategija nije savršena. Koliko god se ona nama činila superiornom i ispravnom, stvar je u tome da ta strategija treba da se dorađuje.
To znači da ćete na osnovu metrika koje imate, i na osnovu drugih analiza, videti šta nije radilo u vašoj strategiji - A nakon toga ćete uzeti i preraditi je tako da nadomesti te nedostatke.
Nakon toga, proce se ponavlja, dok ne dobijete rezultate koje želite. Marketing nije egzaktna nauka, niti je programiranje.
Da bi SEO marketing radio, potrebno je dosta napora, dosta testiranja, da bi se na kraju došlo do poželjnog rezultata.
To se ne dešava preko noći.
Upravo zato i veliki broj polsovanja nikada ne uspe u SEO marketingu. Proces treba poznavati i biti sposoban da se on implementira.
Zato se možete obratiti nama. Pogledajte naš portfolio, vidite sa kakvim smo poslovanjima radili, i javite se nam.
Iako je SEO proces, najbitnije je da krenete sa njim. To je jedini način da uspete.
Potreban Vam je novi sajt, želite da osvežite stari sajt, ili da dodate e-prodavnicu. Kontaktirajte nas i zajedno ćemo doći do najboljeg web rešenja za Vas.